در حاشیه‌ی مراسم آشنایی دانش‌آموزان با مسئله‌ی«پدافند غیرعامل»(مورخ 1398/8/8) «نمایشگاه پدافند غیرعامل» با هدف رونمایی از دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه‌ی دوره اول علوم و معارف اسلامی شهید مطهری، برگزار شد که توسط مسئولینی از فرمانداری، استانداری، شهرداری، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، فرمانده ناحیه‌ی مقاومت سپاه یاسر و … مورد بازدید و تمجید قرار گرفت.

 

 

صبح دوشنبه مورخ 8 آبان 1398 «زنگ پدافند غیرعامل» در محل دبیرستان دوره دوم رأفتی با حضور مسئولین استانی و نظامی به صدا درآمد.

 

در این مراسم، پس از تلاوت آیات قرآن کریم توسط برادر«محمدعلی حکمتی‌پور» از دانش‌آموزان پایه‌ی هشتم دبیرستان علوم و معارف شهید مطهری، مسئولین ذیربط، به بیان اهمیت آشنایی دانش‌آموزان با مسئله‌ی «پدافند غیرعامل» و همچنین آمادگی همه‌جانبه‌ی آنان با انواع هجمه‌های دشمن پرداختند.

 

لازم به ذکر است در حاشیه‌ی این مراسم، «نمایشگاه پدافند غیرعامل» با محوریتِ علمی و فناوریِ کارگروهِ پژوهشی دبیرستان علوم و معارف شهید مطهری نیز، با سرپرستی آقای«رضایی» و همکاری دانش‌آموزان این مدرسه، در راه‌روی ورودی تالار مراسم برگزار شده و توسط مسئولینی از فرمانداری، استانداری، شهرداری، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، فرمانده ناحیه‌ی مقاومت سپاه یاسر و … مورد بازدید و تمجید قرار گرفت.

 

«پدافند غیرعامل» نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ‌افزار نیاز نداشته و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی، همچنین تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

 

 

تصاویر دوربینِ میکروسکوپیِ مخصوص مبایل:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *