اهداف و سیاست های آموزشی

آموزش زیر سایه‌ی تربیت:

   انسان به عنوان هوشمندترین جاندارِ زمین، با مهمترین ابداع خود یعنی«زبان»، توانست حیطه‌ی آموزش را تا جزئی‌ترین تجربیاتِ علمیِ خود، گسترش دهد.

   بنابراین از آنجاکه آموزش، از شیوه‌ی زندگی تا انتقالِ علومِ بشری را شامل می‌شود، همواره به عنوان یکی از مهمترین امور تربیتی، مدنظر مراکز آموزشی بوده است.

   جهت نیل به این اهداف، معاونت آموزش در هماهنگی کامل با معاونت فرهنگی، برنامه‌های مدون و راهبردی را درنظر گرفته است که فرزندانمان را برای رسیدن به خصلت‌های زیر رهنمود می‌سازد:

نظم‌پذیری

مسئولیت‌پذیری

برنامه‌ریزی

اخلاق‌گرایی

تخصص علمی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دروس تخصصی در دوره‌ی اول!

   نظر به اینکه «مجموعه‌ی عالی شهید مطهری» با رویکردهای ویژه‌ی اسلامی در امر تربیت روبرو است «درس عربی» را به عنوان زبان اصلیِ قرآن و اسلام، در مسـیرِ آموزشیِ خاصی با هدف تسلّطِ هرچه بیشتر دانش‌آموزان بر مبانی و قواعدِ زبانِ عربی نسبت به دیگر مدارسِ متوسطه‌ی اول قرار داده است.

قرار دادن ساعت‌های آموزشی متنوع نظیر «کلاس مباحثه‌ی عربی» «دارالقرآن» و «کرسی‌های آزاداندیشی» نمونه‌ای از این مدّعاست.

همچنین درس «اخلاق و احکام» که تنها خاصِ مجموعه‌ی عالی شهید مطهری است و مؤلفین، مدرسین و مربیان در آن، اهدافی مشخص نظیر «شخصیت‌سازی بر اساس مؤلفه‌های اسلامی و ارتقای فهم نوجوانان با احکام دینی را دنبال می‌کند.

ضمناً با توجه به اهداف مذکور، آشنایی و افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به شــگفتی‌های خلقت خداوند نیــز حائز اهمیت بوده که بدین مــنظور، «درس علوم» نیـز 4ساعت به جای 3ساعت منظور گردیده که تحت شرایط آزمایشگاهی مجهز تدریس می‌شود.